aug
13


A negyedik interjúalanyunk Anamaya, aki épp az esküvőjére készül. Hozzáállását, módszereit, és gondolkodásmódját mindenkinek figyelmébe ajánlom, mert ez a valódi, kiegyensúlyozott, tartós fogyás titka! 

 

 

 1. Kérlek mesélj magadról néhány szóban! Milyen élethelyzetből vágtál bele a fogyókúrába?

28 éves nő vagyok, esküvő előtt. Már lassan 15 éve, hogy súlyos térdsérülést szenvedtem, amikor is letiltottak a legtöbb sportról a napi 4-5 óra sport helyett otthonülés, esetleg séta. Szépen lassan a lustaságomnak köszönhetően 100 kg fölé híztam (csak annyi publikus, hogy 110 felett vagyok most). Foghatnám én bármire, de a valódi hibás ÉN vagyok. 

Sokszor sokféle módszert próbáltam már, de a fejemben csak most változott meg valami annyira, hogy ez ne csak egy fellángolás legyen. Egyszerűen elegem lett a duciságból, szeretném egészségesen felnevelni a majdani gyermekeinket, és a vőlegényemmel (aki akkorra már a férjem lesz) még vagy 60 évet boldogságban és egészségben leélni. 

Közel 40 kg-tól szeretnék megszabadulni összesen, de ezt részekre osztva. Első cél -10 kg, második cél újabb -10, aztán -9, -8, -7amíg el nem érem a kb 70 kg-ot, vagy annyit amikor már jól érzem magam.

A családom természetesen kétkedik.

A vőlegényem mindenben támogat, bíztat, megdícsér, de ha valami ésszerűtlenséget csinálok, vagy egészségemre ártalmasat (pl túl keveset eszem), akkor felhívja a figyelmemet a hibámra. 

 

2. Milyen táplálkozási módszer(eke)t választottál?

Az étrendet illetően természetesen megannyi módszert próbáltam.

Több csak fokozta az egészségügyi problémáim (pl gyomorsav túltengés), vagy éppen híztam tőle (ahol édesítőszerként fruktózt ajánlottak). Eljutottam oda, hogy a diéta másodlagos, elsődleges a mozgás. Nemrégiben elkezdtem lúgosítani egy gyógytea segítségével, valamint egy zöld mix-el (részben itthon készített). Nemcsak arra figyelek, hogy mit eszem, hanem arra is, mennyit. 

Nemrégiben elkezdtem egy speciális tornát, amelynek a gyakorlatai megtalálhatók a tréner honlapján, és azóta leszoktam gyakorlatilag az édességről. A napi szintű édességigényem lecsökkent, már csak heti szinten 1-1 alkalommal eszem, de sokszor inkább egy kis gyümölcsöt helyette. 

Szóval a módszerem: figyelem a testem jelzéseit, és igyekszem azt enni, ami úgy érzem jólesik. Ez a legtöbbször egészséges, legkevésbé zsíros/olajos étel, sok zöldséggel.

Arra nagyon figyelek, hogy mindig sokat igyak, ez nagyon sokmindenben tud segíteni.

 

3. Milyen mozgásformát választottál a fogyókúrádhoz? 

Nagyon sokféle itthoni tornát próbáltam már. Jártam kettlebbellezni, aerobicozni, jógázni, valamint hiphopra, de itthon mégis csak jobb. Eléggé sok külföldi tréner tornáját is próbáltam, és természetesen magyarét is. Előbbiek inkább bejöttek. 

Itthon pilatesezni szoktam egy fitballon, vagy jógázni, vagy egy általam összeállított erősítő tornát végezni, vagy mostanság egy speciális gyakorlatokból összeállított tornát. 
 

 

4. Mi a fő célod, és a motivációd? Ezt milyen módszerrel támogatod?

Egy excel táblát, szép színeset készítettem, amelyben írom, melyik nap mit tornáztam, ha egyedi torna, akkor az idejét is beírom, mennyi perc volt. Ezt a táblát elektronikusan és papíron is vezetem, mert igenis löketet ad, ha látom, hogy a mai torna is megvolt. :) 

Szeretnék fittebb, erősebb, hajlékonyabb és mozgékonyabb lenni, és ezek segítségével egészségesebb is . 

5.  Voltál már mélyponton? Mi okozta, és hogyan sikerült túllépned rajta?

Mélypont. Hát erről tudok mesélni bőven. 

A bűnös napok nálam nem az étkezéseknél kezdődnek, mert minden mások által bűnösnek tartott ételt le lehet mozogni, tehát kilengés számomra inkább az, ha a tornát hanyagolom. Heti minimum egy pihenőnapot természetesen tartok, hogy az izmok fejlődhessenek, pihenhessenek, regenerálódhassanak. Ha intenzívebb edzéseket csinálok, akkor heti 2 nap is nyugodt szívvel belefér. 

Épp most vagyok túl egy mélyponton, amikor semmihez sem volt kedvem. Aztán eljutottam oda, hogy elég ha a mozgás öröméért csinálom a tornát, az étkezésre könnyű odafigyelnem, mert csak a testem jelzéseit kell követnem. Most ez segített át a mélyponton.

Természetesen van, hogy a lustaság akar legyőzni, olyankor mindig meggyőzöm magam, hogy ha ő nyer, akkor esélyem sincs elérni a célom.


 

 +1. Miért kezdtél ebben a témában blogolni? Miért tartod fontosnak?

A blogolásnak több oka is van. Egyrészt egy önkontroll. Másrészt jó, ha az ember le tudja írni egy nick mögé bújva a gondolatait, véleményét, anélkül, hogy az ellendrukkerek demoralizáló szavait kellene hallani/olvasni.

Remélem, sokan tudnak erőt meríteni, ha elolvasnak tőlem egy-két sort, mert már sokszor láttam, mások lelkesedése csak húzza magával a többi embert. :) A lelkesedés ragadós, és sokunknak kellene életmódot váltani, mert nem titok, hogy a társadalmunk java része elhízott.  

 

Anamaya
Anamaya Átváltozása
http://anamaya-atvaltozasa.blogspot.com/

 

 

Köszönjük Anamaya, és további sok sikert kívánunk mind a fogyásban, mind a házasságban! 


Kedves Olvasó, Neked mi a véleményed? 

Mostantól egyébként Anamaya blogjának elérhetőségét ( http://anamaya-atvaltozasa.blogspot.com )  a jobb oldalon, az "Így csinálják ők" dobozban megtalálod

Jó olvasgatást, jó kommentelést!

 <<< plavka interjú

A bejegyzés trackback címe:

https://csodano.blog.hu/api/trackback/id/tr581306752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

inndda 2009.08.16. 23:12:15

Szia! Most regisztráltam, olvasgatom az interjúkat. Ezeket mondtad, ezekkel kapcsolatban lenne kérdésem:
Nemrégiben elkezdtem lúgosítani egy gyógytea segítségével, valamint egy zöld mix-el (részben itthon készített). Nemcsak arra figyelek, hogy mit eszem, hanem arra is, mennyit.

Nemrégiben elkezdtem egy speciális tornát, amelynek a gyakorlatai megtalálhatók a tréner honlapján, és azóta leszoktam gyakorlatilag az édességről. A napi szintű édességigényem lecsökkent, már csak heti szinten 1-1 alkalommal eszem, de sokszor inkább egy kis gyümölcsöt helyette.

1.Szeretném tudni, mi az a zöld tea és a zöld mix, amivel lúgosítasz. És a speciális torna is érdekelne, amivel az édességről lehet leszokni.
Előre is köszönöm a segítséged.
További sikereket kívánok!

anamaya 2009.08.17. 08:29:42

Szia!

A tornáról a blogomban olvashatsz sokat. Ez nem édességről leszoktató torna, de többünknél, akik csináljuk ez lett a mellékhatás. :)

A zöld mix a green mix9, és zöldárpa por keveréke.

Köszönöm a jókívánságokat!
süti beállítások módosítása