aug
14

 


 

Végül, de semmiképpen sem utolsósorban keriann, és blogja, a Green Tea Lemon kerül most terítékre. Az utolsó 5 kiló leküzdéséről mesél nekünk, ami nem egyszerű eset. Hajrá!!! 

 

 1. Kérlek mesélj magadról néhány szóban! Milyen élethelyzetből vágtál bele a fogyókúrába?

25 éves vagyok, és egészen kis korom óta mindig kicsit duci voltam. Nem kövér, csak kicsit husis. Szóval az évek folyamán rengeteg fogyókúrás módszert kipróbáltam már.

Az utóbbi években egyre inkább törekszem az egészséges táplálkozásra és az egészséges életmódra, rengeteget olvastam a témában és szinte hobbimmá vált. Én mindig is az a típus voltam, aki az utolsó 5 kilójával szenved, lemegy 2, feljön 3 és így tovább.

Azonban most januárban megfogadtam, hogy ez így nem mehet tovább, akkor is leadom a maradék 5 kilót lesz ami lesz. Méghozzá úgy, hogy nem adom fel 2 hónap után, és végre tényleg elégedett leszek magammal. Úgyhogy úgy próbáltam és próbálom az egészet alakítani, hogy tényleg egy életmód legyen, és ne csak 1-2 hét kínzás.

Emiatt és természetesen amiatt, hogy tényleg az utolsó pár kilóról van szó, lassan mentek a kilók eddig, de ezt inkább jónak tartom, mint rossznak, mert így tényleg tartós marad a fogyás és nem eszem degeszre magam minden 2. nap.

Tehát én 50 kg-val indultam és a célom a 45 kg elérése. Tudni kell, hogy én nagyon pici vagyok, 153 cm, szóval a célom teljesen reális. Most 46,7 kg-nál járok, a cél már nincs olyan messze :)

 

2. Milyen táplálkozási módszer(eke)t választottál?

Alapvetően 2 módszert kombinálok. Rájöttem arra, hogy ha este jól bevacsorázok, az nagyon hizlal. Ezért először is próbálok figyelni arra, hogy este már ne nagyon egyek.

Leginkább ebédre eszek sokat és így nem vagyok utána már éhes, vagy ha igen, akkor csak vmi kis natúr joghurtot vagy hasonlót eszem este. És közben rengeteget iszok, napi 3-4 liter simán lecsusszan víz és tea (természetesen cukormentes) formájában.

A másik módszert nemrég iktattam be magamnak, méghozzá az 1200 kcal-os célt naponta. Ezt leginkább úgy tudom betartani, hogy folyamatosan napközben írom és számolom, hogy hol tartok, mi az ami még belefér. Amúgy a vacsora kihagyása nálam nagyon bejött, eleinte éhes voltam, de már nem sokszor fordul elő.


Nekem ez jobban bejött, mint hogy mindenféle szétválasztós és egyéb diétákkal kínozzam magam. Aztán az 1200 kcalt azért vezettem be, mert sajnos tényleg úgy van, hogy bárki bármit mond, a bevitt kalóriáknak az elégetett kalóriák alatt kell maradnia, különben nem indul el a fogyás.

Ennek is látom már magamon a hatásait, és az 1200 kcal még kibírható éhezés nélkül. Mert hogy azt nagyon utálok, éhezni. Na meg az édesség, az a gyengém, arról sajnos nem tudok lemondani egyelőre, de csökkentettem az adagokat és ez így jó.
 

 

3. Milyen mozgásformát választottál a fogyókúrádhoz? 

Kb. 4-5 éve rendszeresen mozgok, pedig azelőtt, gyerekkoromban nagyon utáltam a mozgást. Elsősorban otthon illetve fitness stúdiókban tornáztam, aerobicoztam.

3 éve nekikezdtem a futásnak, régen nagyon utáltam, de aztán minél több sikert értem el, annál inkább kezdtem megszeretni. Kimondhatatlanul jó érzés, amikor az ember részt vesz egy-egy futáson, mindenki szurkol rengeteg ember, pörgés és aztán a büszkeség érzése, hogy teljesítettem a távot.

Mindenkinek csak ajánlani tudom. Nem beszélve arról, hogy nagyon sokat formált a futás rajtam, a narancsbőrömön sokat javított és az állóképességem is sokkal jobb lett.

A kis sikerek vittek el odáig, hogy már 2szer lefutottam a félmaratont, ami hatalmas élmény volt számomra. Szóval nyáron és tavasszal inkább futok, 1-1 itthoni tornával kombinálva, télen pedig inkább tornázgatok és szobabiciklizek.

Bármennyire utáltam is sportolni régen, mára megértettem, hogy mennyire fontos az egészséges élethez a mozgás ás szerencsére sikerült beépítenem a mindennapjaimba.
 

 

4. Mi a fő célod, és a motivációd? Ezt milyen módszerrel támogatod?

A fő célom nem a 45 kg. A fő célom, hogy izmos szép testem legyen, ami teljes belső harmóniával és egészséggel párosuljon. Szeretném ledolgozni a kisebb-nagyobb zsírpárnákat és az alakomat formálni.

Több dolog is van,ami segít elérni a céljaimat. Ilyen pl. egy internetes angol nyelvű program, ahol a bevitt kalóriákat is pl. vezetem, valamint a súlyom alakulását is követhetem. Aztán egy szintén újonnan tanult módszert, az agykontrollt is próbálom bevetni, ami hihetetlen lelki segítséget és alapot ad. Szerintem ennek köszönhetem, hogy a 48 kg-os határ alá jutottam, ami még nem fordult elő velem a hosszú fogyókúráim során.

Aztán pedig a hasonló cipőben járó társak is nagy segítség nekem, fórumok és blogok révén sok barátra tettem szert, akik nagy segítséget jelentenek a fogyásban is az új ötleteikkel, tapasztalataikkal és támogatásukkal.


5.  Voltál már mélyponton? Mi okozta, és hogyan sikerült túllépned rajta?

Természetesen.

Sajnos többször rámjön a "muszáj ennem, mert ennyit azért csak megérdemlek"-érzés, és ilyenkor tényleg addig eszek, amíg ki nem durranok.

Régebben emiatt rettenetes lelkiismeret furdalásom volt, és szinte feladtam, hogy akkorát csalódtam magamban, nincs értelme folytatni. Most azonban ha ilyesmi történik, nem akadok ki, hiszen én is ember vagyok, néha muszáj hogy valami becsússzon, de nem adom fel, mert megpróbálom a következő napokban kijavítani és azt sem hagyom, hogy rossz érzésem legyen, mert ha már így történt, azon nem változtat az sem, ha rettenetesen rosszul érzem magam.

Ilyenkor inkább mások blogjaiból és sikereiből merítek erőt és motivációt.


 

 +1. Miért kezdtél ebben a témában blogolni? Miért tartod fontosnak?

Először csak olvasgattam hasonló témájú blogokat, hiszen így rengeteg újdonságot tudtam meg. Mások tapasztalatait olvasva nem csak új dolgokra bukkan rá az ember, de motivációt is meríthet.

Aztán úgy döntöttem, hogy ha másért nem, hát magamért elkezdtem én is blogot vezetni, hogy tudjam, hogy hogy állok, hogy miket tapasztalok közben, és ha ez valakinek esetleg segítséget jelent, mint nekem a többi blogoló, akkor már megérte.

 

keriann
Green Tea Lemon
greentealemon.blogspot.com 

 

Köszönjük keriann, és további sok sikert kívánunk! 


Kedves Olvasó, Neked mi a véleményed? 

Mostantól egyébként keriann blogjának elérhetőségét (greentealemon.blogspot.com)   a jobb oldalon, az "Így csinálják ők" dobozban megtalálod

Jó olvasgatást, jó kommentelést!

<<<Interjú Anamayával


 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csodano.blog.hu/api/trackback/id/tr791308884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása