jan
6

Elmúlt a karácsony, a szilveszter, és persze a nagy evések időszaka. Remélem te azok közé tartozol, akik egy grammot se híztak!

Ha igen, igazi hős vagy!

De ha nem, az se baj. Még pár nap, és elkezdünk fogyózni, legalábbis én biztosan. 

Most viszont foglalkozzunk az előző évvel. Elemezzük ki, mondjunk ítéletet, aztán zárjuk le, és hajítsuk messzire a kulcsot! ;)

Tudom, hogy ennek a témának december 15 és 20 között van divatja, de ünnep nem csak karácsonykor van. Az embernek könnyen nagy a szája december 23.-án, hogy "ó, nem szabad semmiből sokat enni, meg csak a diétás alapanyagból készült ételeket válasszuk!"...

Ilyenkor már nem is emlékszünk a tavalyi év tapasztalataira. Se a pozitívakra, se a negatívakra.

De most frissek az emlékek! Sommázzuk együtt, mit csináltunk jól, és milyen hibákat követtünk el az idei karácsonykor étkezés szempontból!

Az elmúlt két évben kipróbáltam a karácsonyt kétféle megközelítésben. Tavaly szigorúan tartottam magam a fogyókúrámhoz, idén abszolút dőzsimőzsi volt (nem nevet, létező szó!). Így aztán nem csak légből kapottan állítok dolgokat. Átéltem. Megcsináltam. De vajon csak én éltem meg így? 

Éhes karácsony

Én részemről igazán szeretem az ünnepeket. Szeretem a fűszereket, szeretem a finom ízket, a sütiket, a csipegetést. Tavaly úgy döntöttem, mazochista dög leszek, és antikarácsonyt tartottam, legalábbis étkezés szempontjából abszolút. Lássuk az eredményt. 

Élmény: Szó szerint csorgó nyállal indítottam minden családi összejövetelt. Mennyei illatok, csodás, puha sütik... Én viszont bejelentettem mindenhol jó előre, hogy fogyókúrázok, és ehhez tartottam is magam.

Érdekes viszont, hogy ez a sóvárgás csak kb 2 óránként jött elő, és el is múlt negyed óra alatt. Szóval ha azt nézzük, hogy volt négy nagy alkalom, szilveszterrel együtt, egyenként 6 órában...

Szenvedési idő: 3 óra

Súlyváltozás: -2 kg. Bizony. December 20, és január 5 között fogytam két kilót. 

Szumma: Igazából sokkal rosszabbra, és nagyobb küzdelmekre számítottam. Az ízélmények sem maradtak el teljesen, mivel a legfinomabb sütikből is megkóstoltam egyet-egyet, amikor éppen nem kívántam annyira. Elmaradt a teltségérzet, nem volt bűntudatom, sőt még büszke is voltam magamra a kitartásom, és a súlyvesztésem miatt.

 

Édes karácsony

Na igen, a 2009-es év karácsonya már egészen máshogy telt. Bő egy hónapja elhatároztam, hogy januárban fogyókúrázni fogok,szigorú étkezéssel, és aktívabb mozgással egybekötve. Ezért gondoltam eleresztem a gyeplőt még egyszer utoljára, és nem foglalkozok se a kalóriákkal, se a kilókkal. 

Előre mondom: súlyos hiba volt. De haladjunk sorban!

Egy picit a bűntudat hibája is volt, hogy nagyobb csend volt a blogon, mint mackóéknál januárban. De visszatértem a helyes útra, és visszatértem a blogba is.!

Élmény: Fantasztikusan finomakat ettem, ehhez kétség sem férhet. Többnyire ha kínáltak, efogadtam. Márpedig kínáltak rendesen, nem is egy helyen. Viszont a sok evésnek köszönhetően folyamatosan be voltam lassulva, fáradt, és ingerlékeny voltam. 

A szervezetem is beállt a sok evésre. Hiába van január, hiába lett vége az ünnepeknek, én még mindig szenvedek, mert szívem szerint mindenre rávetném magam, ami ehető, és legalább valamennyire finom. 

Szenvedési idő: legalább 20-30 óra. Feszítő has, bűntudat, sőt még hányinger is. Uhh. Rossz belegondolni, hogy erre pocsékoltam a karácsonyomat. 

Súlyváltozás: +5 kg.

És ez az igazán durva! Menet közben tényleg nem foglalkoztam vele, hogy hogy alakul a súlyom. Felszedek egy-két kilót... Üsse kő, egy héttel tovább fogyókúrázok. 

Erre felszedtem öt teljes kilót. 

Folyamatosan éhes vagyok, alig bírom összeszedni magam a napi tornához, és hát ott vannak a csúúúnya hájpárnácskák a combomon, a hasamon, és a fenekemen. Oké, le fogom adni, de akkor is.

Eredményhirdetés

Én, Schillinger Zsuzsanna ez úton is ünnepélyesen bejelentem, hogy jövőre inkább nem tartok édes karácsonyt. Az ízek, és illatok kis mennyiségben sokkal élvezhetőbbek. Egyszerűen NEM ÉRI MEG!!!

THE WINNER IS: ÉHES KARÁCSONY!!! 

Jövőre biztosan őt választom.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csodano.blog.hu/api/trackback/id/tr311650659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása