jún
23

Még mindig van mit foglalkozni ezzel? Ajajj... :)

 

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy átlagos nő, hívjuk Zsúnak (miért lennék én? Tiszta véletlen egybeesés!). Kisbabája születése után Zsú azt vette észre, hogy minden szem őt bámulja a strandon, ahogy azt a 15 plusz kilóját fürdőruhába rejtve rohangál összevissza a fia után.

 

Jó persze, senkit nem érdekelt, hogy hogy néz ki, na de mégis. Ki az, aki nem így érez ilyenkor? Talán még a kajánul megvillanó női szempárokat is látni véljük: " Na ez se lesz idén nyáron konkurencia"...  Szembesülve a ténnyel, hogy nem tudja már szégyenérzet nélkül kivillantani bájait, de még csak a combjait, sőt a karjait sem, fellángolt szívében az elhatározás: IGEN, LEFOGYUNK! 

 

Mivel Hősünk már kapisgált valamit a célkiűzés, belső motiváció témakörből, gyorsan keresett magának belső célt: "Elégedett lennék, ha nem kéne többé elrejtenem, szégyellnem az alakomat!".

 

Szerinted meddig sikerült HősCsajak kitartania? Folytatás következik lejjebb... ;)

 

Ismétlésként: Hogy is válasszunk belső motivációt? ( részletek az OK c. bejegyzésben) Egyáltlán ezt választani kell? IGEN!

 

  • Keressük meg a saját, valódi MIÉRTünket! Azt a valamit, ami miatt eszünk jutott, hogy fogyni/mozogni kéne! (mert a férjem mostanában kevesebbet szexel velem, és én aggódom, a barátnőim megjegyzései...) 
     
  • Ne elégedjünk meg a válasszal, amíg nem találunk olyat, ami a "történés, és a miatta felmerülő érzés" formában van (ha a standon irigységet látnék villanni a szemefben, büszke lennék.) 
     
  • Ez lesz az ALAPod, amire később a motivációs fegyvertárad felépítheted! Tehát írd le, tudatosítsd, jegyezd meg magadnak jól!
     
  • De van még egy szempont!
     
  • Nagyon egyszerű: pozitív legyen az alapod

 

Olyan célt válassz, amit akarsz, és ne olyat, amit elkerülnél! Végülis teljesen logikus: hiszen miért tartanál valamit folyamatosan a tudatodban, amit nem akarsz?! 

 

Nagyon előreszaladtam, előbb nézzük a mi kis példánkat! Mi is zajott le HősNőnk fejében? 

 

Elhatározás megvan, (N)Ő, a Hős este neki is áll keresni valami jó kis diétát, leporolja a régi Nóbi DVD-t, és a vacsinál közli a férjével, hogy ő már most nem akar semmit enni, mert HOLNAPTÓL FOGYUNK! Illetve csak ő, de többesben jobban hangzik. ;) 

 

Első nap: minden tökéletes. hogy ennek a Nóbinak milyen jó poénjai vannak... :) És mennyire jól seik az elpuhult izmoknak végre mozogni egy kicsit. Sőt, hogy jobban hasson duplázik is az órából! Két óra kőkemény edzést azért már Ő is megérez, kaja rosz, és kevés, büszke is magára, hogy BIZONY FOGYUNK. És ami a legfontosabb: ott lebeg előtte a kép, hogy őt bizony soha többé nem fogják kinevetni!!! 

 

Második, harmadik nap kicsit csökkenő lendülettel, de hasonlóan mennek az események.

 

Negyedik nap azonban elindul valami... Nem megy már a két óra, sőt egy kis nasi is befigyel. Kicsit csalódott, de még mindig érzi, hogy ő már többé nem fog szégyenkezni a strandon! 

 

A hetedik nap épp vasárnapra esik. Nagy családi ünnep, kaja, sok feladat, kevés idő a motgásra. És egyszer csak valami megváltozik: Belül egy hang megszólalt, hogy "de hát eddig is kibartam valahogy, hogy nem voltam tökéletes! Hamm egy süti! És úgyse leszek az! Hű de finom volt! Meg ülönben is, miért olyan fontos ez?"

 

És ami a legnagyobb baj, hogy erre nem is tud elég jó választ adni! Mert az, ami úgy kezdődik, hogy "nem akarom", nem elég lelkesítő!

Ráadásul amit sokat forgatsz a fejedben, azzal megbékélsz. Tehát ha az jár a fejedben, hogy mennyire rosszul érzed magad, hiába teszed hozzá, hogy "nem akarom", valahogy mégis részévé válik az életednek, és elkezded ezt elfogadni!

A negatív motivációk másik nagy hátránya, hogy sose mondhatod azt, hogy igen, most sikerült! Ha azt akarod, hogy senki ne nézzen csúnyának - meg kéne kérdezned a világ összes nőjét, hogy szerintük milyen vagy! Vagyis tulajdonképpen örök sikertelenségre ítéled magad. De biztosan nem lesz egy olyan pont, hogy "igen, MOST elértem a célba!"

 

Könnyítsd hát meg a saját dolgod... 

 

Ha olyan OKot választottál, ami negatív, két dolgot tehetsz! 

Az egyik, hogy az egész keresést elkezded előről, és kihagysz mindent, ami úgy kezdődik, hogy nem akarom. Lehet, hogy egy egész más végeredményre jutsz majd, ami épp olyan fontos számodra, mint a negatív érzésed, csak sokkal hasznosabb számodra! 
 

A másikra akkor van szükség, ha végképp nem találsz mást a szívedben, csak ez a negtív érzés ural és motivál. Ez se baj, csk máshogy kell kezelned!

Ha tényleg így érzel, akkor is meg tudod változtatni az érzésed előjelét, méghozzá kétféleképpen. Az egyik módszer, hogy elkezded az ellenkezőjét kívánni! Az alap példa: ha aggaszt a rossz közérzet, vágyj a jó közérzetre! Ez így egész egyszerű... :)

Bonyolultabb a helyzet a fenti példában. Ha nincs ilyen egyszerű ellentéte az érzésednek, akkor is van egy jó recept: TEDD MAGASABBRA A LÉCET! Maradjon csak benne az eredeti gondolat, de akarj többet! Például itt jó, ha Hősünk nem akarja, hogy kinevessék, SŐT azt akarja, hogy csodálják! Máris nagyobb segítség elképzelni, ahogy gyönyörű Nőként végigvonul a strandon... :)  És EZ már nagyszerű motivációs alap! 
 

Speciális eset, ha másban szeretnél negatív élményt kelteni (pl iríggyé tenni). Ez egészen természetes, és nem baj, én is csak annyit tennék hozzá, hgy óvatosan...! Ez motivációnak jó, hiszen egy olyan cél, amibe lehet kapaszkodni, ami meg fog történni, adott esetben látványosan.

De utólag komoly problémát okozhat. Könnyen úgy érezheted, hogy kiüresedtél, épp akkor, amikor elérted a célodat. Mert így vagyunk kódolva! Tehát lehetőség szerint ezeket is próbáld leépíteni, illetve mást keresni helyette! Alapnak tűnik, de sokszor nem annyira egyértelmű. Ha "koppansz" a fogyókúrád végén, könnyen ahhoz vezethetsz, hogy visszahízol...

 

Megvan a cél, amiért küzdhetünk? Hát essünk neki! :))) 

Legközelebb pedig jönnek, jönnek, jönnek az öröm, és a hála! 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csodano.blog.hu/api/trackback/id/tr111203904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manor 2009.06.23. 20:49:10

Szerintem fontos, hogy a motiváció belső legyen, ne a külvilágnak akarjon megfelelni az ember. Ez utóbbit ugyanis sokkal könnyebb elérni. Bár kezdésnek talán megteszi.

Zsú - Csodanő.hu · http://csodano.hu 2009.06.23. 21:23:08

Ahham! :)

De hogyha nincs igazán belső motiváció, akkor lehet trükközni (az OK című bejegyzésben írtam bővebben erről): ha az érzésre fókuszálsz, amit valami benned kelteni fog (elismerés, stb...) akkor máris belsővé válik a motiváció.

Mondhatni minden motiváció egyszerre külső, és belső (mert társas lények vagyunk), a gondolkodásmódunkon múlik, hogy hogyan éljük meg. Akkor külső, ha függetlenítjük magunktól...

Szerintem :)És teljesen igazad van, ha lehet, magunkban kell megtalálni a MOTIVÁCIÓt. :)

FredYoong · http://fredyoong.wordpress.com/ 2010.01.17. 10:19:36

Akkor jön az igazi áttörés, ha a mozgás olyan természetes lesz, mint a fogmosás. Az egészséges szemlélet a személyiségünk részévé válik és nem is gondolkozunk már azon, hogy ezt kéne vagy azt kéne, csak jön magától. Ilyenkor már nincs sükség a hagyományos értelemben vett motivációra. Na igen, de idáig hosszú út vezet :-)
Egy másik Zsu
(fredyoong.wordpress.com/)