sze
11

 

Avagy hogyan lesz fitt
egy igazi HősNő?

 





Ahogy ígértem, a mai napon egy különleges interjúalanyt sikerült „elcsípnem”, csak Neked, csak most! Mégpedig Vidi Ritát, az első számú HősNőt, és Vírusirtó amazont, vagyis a HősNők.hu, és a VírusKommandó.hu tulajdonosát!



Rita két gyerek, és egy férj mellett, vállalkozóként, több/rengeteg blog tulajdonosaként az a Nő, aki úgymond megtehetné, hogy azt mondja: neki tényleg nincs ideje olyan dolgokkal foglalkozni, mint egészség, fittség, és hasonlók…

Természetesen ez Rita fejében meg se fordult.

Izgalmas menet lesz azt hiszem, ahogy a CsodaNő a HősNőt faggatja…
Jól figyelj! :))



Kedves Rita! Mondd, Neked milyen szerepet játszik
az életedben, szűkebb értelemben a mozgás,
tágabb értelemben a fittség, az egészség?

 

A fittség és egészség borzasztóan fontos a számomra, mert mindig fiatalabbnak néztek a koromnál, és ezt kb. 80 éves koromig szeretném is fenntartani!

A mozgás viszont már nem önszántamból fontos, hanem szinte kötelező elem: ülőmunkát végzek, a csontozatom meg itt-ott deformált (gerincferdülés, csípőporc kopás), és tulajdonképpen muszáj mozognom, hogy mozgékony maradjak.

Tehát ez nálam kettős dolog: fontosnak is tartom, meg néha nyűgnek is. Ezek között próbálom megtalálni az egyensúlyt, folyamatosan.


Kisfiad születése után volt problémád a súlyoddal?
Hogy sikerült leadnod a felszedett kilókat?

 

A terhesség alatt 16 kilót szedtem fel, ráadásul 10 kilót az utolsó 2 hónapban. A szülés után is maradt persze, és 86 kilós voltam így, közelítettem a nálam másfél fejjel magasabb férjem súlyát.

Már semmilyen ruhám nem volt rám jó, és egyszer megláttam magam egy kirakatban, ami után bőgve jöttem haza a plázából.
Azt hiszem Update módszerrel kezdtem, de erről gyorsan átálltam a napi 5szöri, szinte percre pontosan betartott étkezési időkre, persze harmad-akkora adaggal, mint a normál.

Ez kiválóan működött, 10 hét alatt 10 kiló ment le, majd még lassacskán 3 kiló. Az volt az érdekes, hogy sosem voltam éhes, el sem akartam hinni, hogy így is lehet fogyni!

Még mindig van rajtam fölösleg, de ez már szubjektív megítélés alá esik. Vékony a csontozatom, fel tudok öltözni normálisan is, egy kis háj has tájékon, a koromban már nem olyan förtelmes.

Mivel a fiam a fogyókúrám idején még kicsi volt, kénytelen voltam praktikus eszközöket igénybe venni a mozgáshoz, mint például szobabicikli, torna a szőnyegen, hullahopp karika. Ezeket a diéta mellett annyira nem forszíroztam, de rendszeresen előkerültek. Egy időben hetente egyszer eljártam aerobikozni is, de ennek a hasznosságát nem éreztem, azon túl, hogy jó volt kimozdulni heti egy estére.


Voltak nehéz napjaid, amikor úgy érezted,
nem tudod folytatni a mozgást, a diétát?
Mit tettél ilyenkor, hogy sikerült túllendülni a mélypontokon?
 

Hisztiztem néha. Komolyan! Főleg esténként volt nehéz, mikor már hulla fáradt az ember, de még órák vannak a lefekvésig, és olyankor olyan jó lenne csak elborulni és aludni egy nagyot. Ha nem lehet, akkor egyből az evés utáni vágy jelenik meg, hogy energiát nyerjünk.

Na, ilyenkor, párizsit majszolva, csak úgy üresen, elég sokat dohogtam magamban. Általában gyümölccsel ettem tele magam ilyenkor (narancs, grapefruit), illetve filmeket néztem, hogy eltereljem a figyelmemet.

Van valamilyen eszköz (pl. fotók, táblázatok, tervek),
ami segít a kitartásodban?
 

Egyik eszközöm a mérleg, ami érdekes módon nem a legjobb barátom. Sokkal jobb a fogyásban a centi – mérőszalag -, és a meggyőződés, hogy jót teszünk magunknak. A hozzáállás és a gondolkodásmód az, ami nekem segít.

Többször fogytam már életem során 10-12 kilókat, a kezdeti súlyokat felírtam, a kezdeti körméreteket is, aztán hetente egyszer megmértem magam, és elkönyveltem a veszteséget. :) Nem bonyolítottam túl sosem, nem vezettem pontosan táblázatokat. Egyszer próbáltam ezt, nagyon hamar frusztrációt eredményezett.


A körülötted élők mennyire támogatnak abban,
hogy tornázz, diétázz?
 

Teljes mértékben. Bár volt olyan, hogy a lányom panaszkodott, hogy éhen fog halni, mert én diétázom, de közöltem vele, hogy a főzelék ugyanolyan finom és tápláló, mint a túrós tészta, egyen és kész.

A férjem a tartalmas – magyaros – ételekben hisz, de mindent kipróbál szívesen, úgyhogy volt már olyan, hogy a diétám miatt szeretett meg új ízeket, ételeket. Ebből nincs gond sosem. Amit nem lehet neki „beadni” semmilyen formában sem, az a hal.
 


Hogyan néz ki egy napod? Mikor fér bele a tornázás a
gyereknevelés, a férjed, és a vállalkozás mellett?
 

Igyekszem minden nap tornázni, így nem kell egyszerre sok időt rászánni, tehát nem kell hetente 1-2 napon több órára elszakadni. Van olyan is, hogy kétfelé bontom: délelőtt 20 perc torna, délután 20-30 perc biciklizés.

Ha nem jön össze egy nap, akkor nem esem kétségbe, mert másnap újra ott a lehetőség. Ennyi torna szerintem bármikor belefér, bárkinek.
Az viszont tény, hogy új mozgásformát már hosszú ideje nem vagyok képes beiktatni: már megvettem a szuper mp3 lejátszót, hogy kocogni járjak, de még nem jutottam el addig.

A váltás nehéz, ez tény, meg ez már szervezést is igényel, mert itthon tornázáshoz nem kell előkészület, de ha én elmegyek itthonról, akkor kell egy gyerekfelügyelő. Tehát inkább maradok a bevált módszernél, de már hiányzik valami új. Majd alakul ez, nem hajt a tatár.


Mi jelenti számodra a pihenést, kikapcsolódást?
Mennyi időd marad erre?
 

Hétvégén sokat pihenek, a vasárnapokat szinte végigheverészem. Olvasok, sorozatokat nézek. Hét közben kínosan ügyelek az elegendő alvásra. Nálam nincs hajnalig tartó éjszakázás, én minden este időben lefekszem, mert a fiam mellett megtanultam, hogy egy nehéz nap után egy még nehezebb jöhet!

Nekem ez vált be, sok kisgyerekes anyuka este kezd el élni, mikor a csemeték lefeküdtek, ez is egy jó dolog lehet.
Nálunk nem vált ez be. Néha persze vannak kivételek, ha olyanom van, éjszakázom, írok, szervezek, intézkedek, vagy előre dolgozom, tudatosan, de ez ritka. A halálom a koránkelés, fizikai rosszullétet tud okozni, ha 6 előtt kelek.

Tehát nálam még a korareggeli tevékenykedés is ki van zárva. Nincs mese, a fiam mellett – és közreműködésével – csinálok mindent, bár most kicsit könnyebb, mert délig már oviba jár.


Milyen érzés első számú HősNőnek lenni?
Nem érzed úgy, hogy plusz felelősséggel terhel ez a cím?
 

Dehogynem! De nem is gondolok erre, mert akkor stresszelnék. :) Mindig megtalálom a módját, hogy másokkal foglalkozzam, ez meghozza az elismerést, a jó érzéseket.

A címeket nem itt osztják, hanem valahol máshol, ahol még nem jártunk… De teszek róla, hogy úgy menjek oda, hogy én minden tőlem telhetőt megtettem azért, hogy megkapjam a címet…

Ennyi elég nekem, még ha megfoghatatlannak is tűnik.


Mit üzennél azoknak, akik sokszor belevágnak a mozgásba,
vagy a fogyókúrába, de sose sikerül végigcsinálniuk?
 


Most kemény leszek: nem árt azzal tisztában lenni, hogy MIÉRT akarunk egyáltalán lefogyni. Ha a fogyás nem belső indíttatásból fakad, akkor nem fog sikerülni.


Ugyanakkor a belső indíttatás nem lehet az, hogy mert mit gondolnak rólunk mások, és nem lehet az sem, hogy majd akkor jobban el fognak minket fogadni mások.

Rengeteg csodaszép, tökéletes alakú lány elégedetlen a testével, fel nem foghatom, hogy miért. Itt valami a fejekben nem stimmel, a gondolkodásmódban. Ha valaki nehezen mozog a túlsúlyától, fogyózzon nyugodtan, eredményei is lesznek.

De 4-5 kiló miatt szerintem senki ne sanyargassa magát, mert 4-5 kilót egy hasmenéses betegség alatt is elveszítünk azonnal, kell ennyi tartalék! Nem ártana megtanulnunk elfogadni önmagunkat, és az egyéb problémáinkat nem elfedni a túlsúly miatti aggódásunkkal.

Mozogni is csak örömből érdemes, és meggyőződésből, hosszú távra berendezkedve. Kúraszerűen, gyors eredményt áhítva, szinte teljesen felesleges belekezdeni, bármibe is.


Mivel foglalkozol mostanában?
 

Mostanság nagyon leköt az első HősNők tréningünkre való felkészülés, ami a Tisztánlátás Tréning nevet kapta, és szeptember 26-án lesz.

Arról fog szólni, amiről szerintem minden nő életének alapvetően kellene, hogy szóljon: kik vagyunk, miért vagyunk itt, mit akarunk elérni, mi az életstratégiánk. A válaszok persze mindenkinél mások, de a kiinduló kérdések mindenkinél ugyanazok, és az odavezető utakon is lehetnek egyezések. Aztán ott van az, hogy hogyan is nevezhetnénk magunkat HősNőnek, ha nem vagyunk azok?

És itt nem a mindenféle előírásoknak, szabályoknak való megfelelésről beszélek, hanem a szemléletről.
Ugyanis a HősNőkön soha nem mondjuk meg, ki, hogyan gondolkodjon, hanem azt mondjuk, hogy semmi gond azzal, ha valaki egyénien áll hozzá a dolgokhoz, az a fontos, hogy tudatosan csinálja, és érezze jól magát!

Ezek pont azért nehéz dolgok, mert képlékenyek, és nincsenek kőbe vésve. Ettől HősNő a hősnő: tudja, mit akar, anélkül, hogy valaki előre megírta volna neki.
Készülök a tréningen még egy nagyon meglepő, nagyon gyakorlatias módszerrel, amivel tulajdonképpen a jövőbelátás lehetőségét adom meg a résztvevőknek, amire tudomásom szerint nem vállalkozott még senki.

Nem csoda, hiszen semmi köze a nőiséghez, és a mostanság oly’ divatos trendekhez. Ez tiszta pszichológia, és tudomány, és racionalitás elmélet. Egyben.

Izgalmas lesz!


Ajánlanád et a tréninget azoknak is, akik nincsenek
igazán rendben a motivációjukkal fogyókúra téren?
 

Hát, ha más nem is, motivációt biztos tudok adni a HősNők tréningen!

Ugyanakkor még azt is el tudom képzelni, hogy fogyókúra helyett egy teljes szemléletváltozást, és egy egészen más nézőpontot tudok adni, aminek kapcsán még az is kiderülhet, hogy az a pár plusz kiló kimondottan ajándék.

A HősNőknél bármi lehetséges, nincsenek sablonok, mindenki egy csoda… egy csodanő. :)


Kedves Rita! Nagyon köszönjük a válaszaid, sok sikert, és további jó egészséget kívánunk Neked! Részben abból az önző okból, hogy minél jobban bírod te a terhelést, annál többet kapunk mi is belőled! :)

Szóval maradj meg nekünk, ilyennek!

 




Kedves Csodanő! :)



Úgy gondolom, hogy a fogyás nem ott kezdődik, hogy észreveszed, hogy sok rajtad a túlsúly, és elkezdesz változtatni a szokásaidon. Minden a gondolkodásmódoddal kezdődik, és azzal, ahogyan látod magad. A fejedben dől el, hogy az elhatározásaid sikerre, vagy kudarcra vannak ítélve.

Éppen ezért sok szeretettel ajánlom Neked ezt a tréninget!

Hiszen a felszínes küzdelem helyett néha jobb lemenni egészen az alapokig, és átgondolni, hogy ki vagy Te, és mit is akarsz. És hidd el, ha őszintén magadba nézel, a testeddel való viszonyod is szépen lassan rendeződni fog.

Nem is beszélve arról, hogy életed más szintjeire is pozitív hatással lesz!

Tehát ha szeretnéd kicsit megerősíteni, lélekben felfegyverezni önmagadat a Rád váró küzdelmekre,
itt tudhatsz meg többet a részletekről, és itt éred el a tréning jelentkezési lapját!


Szép napot!
Zsú -Csodanő

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csodano.blog.hu/api/trackback/id/tr311374447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása